Головна » Статті » Пізнавально

У категорії матеріалів: 11
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 »

Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

Ада Лавлейс. 

Пізнавально | Переглядів: 118 | Додав: mocco | Дата: 02.06.2019 | Коментарі (0)

Українка, яка першою у світі  створила мову програмування для ЕОМ    

 
Пізнавально | Переглядів: 129 | Додав: mocco | Дата: 02.06.2019 | Коментарі (0)

Галіле́о ді Вінче́нцо Бонайу́ті де Галіле́й

Пізнавально | Переглядів: 133 | Додав: mocco | Дата: 02.06.2019 | Коментарі (0)

Цікаві факти про математику

Чому Нобелівська премія не вручається за досягнення в математиці?

Існує думка, що Альфред Нобель не включив математику в список дисциплін своєї премії через те, що його дружина зрадила його з математиком. Насправді Нобель ніколи не був одружений. Справжня причина ігнорування математики Нобелем невідома, але є кілька припущень. Наприклад, на той момент вже існувала премія з математики від шведського короля. Інша — математики не роблять важливих винаходів для людства, так як ця наука має чисто теоретичний характер.

 

Чим наше число нуль відрізняється від західного?

У нашій математичній літературі нуль не є натуральним числом, а в західній, навпаки, належить до множини натуральних чисел.

Коли святкують день числа Пі?

У числа Пі є два неофіційних свята. Перше — 14 березня, оскільки цей день в Америці записується як 3.14. Друге — 22 липня, яке в європейському форматі записується 22/7, а значення такого дробу є досить популярним наближеним значенням числа Пі.

Хто вирішив складну математичну проблему, прийнявши її за домашнє завдання?

Американський математик Джордж Данціг, будучи аспірантом університету, одного разу спізнився на урок і прийняв написані на дошці рівняння за домашнє завдання. Воно здалося йому складніше звичайного, але через кілька днів він зміг його виконати. Виявилося, що він вирішив дві «нерозв’язані» проблеми в статистиці, над якими билося багато вчених умів.

Який математик осягав основи науки по шпалерах в кімнаті?

Софія Ковалевська познайомилася з математикою в ранньому дитинстві, коли на її кімнату не вистачило шпалер, замість яких були наклеєні листи з лекціями Остроградського про диференціальне та інтегральне числення.

Яка гра пов’язана з «числом диявола» («число звіра»)?

Сума всіх чисел на рулетці в казино дорівнює числу диявола — 666.

Де намагалися законодавчо округлити число Пі?

У штаті Індіана в 1897 році був випущений білль, який мав законодавчо встановити значення числа Пі рівним 3,2. Даний білль не став законом завдяки своєчасному втручанню професора університету.

Який математичний закон розкривається в теоремі про двох міліціонерів?

Деякі математичні закони називають по аналогії із ситуаціями в реальному житті. Наприклад, теорема про існування границі функції, яка «затиснута» між двома іншими функціями, що мають однакову границю, називається теоремою про двох міліціонерів. Це пояснюється тим, що якщо два міліціонера тримають між собою злочинця і при цьому йдуть в камеру, то ув’язнений також змушений йти туди.

Який знак замість плюса використовують учні ізраїльських шкіл?

Релігійні євреї прагнуть уникати християнської символіки і взагалі знаків, схожих на хрест. Наприклад, учні деяких ізраїльських шкіл замість знака «плюс» пишуть знак, що повторює перевернуту букву «т».

Пізнавально | Переглядів: 158 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

Знайдено найбільше на сьогоднішній день просте число, довжиною 17425170 цифр

Знайдено найбільше на сьогоднішній день просте число, довжиною 17425170 цифр

Нещодавно було знайдено нове найбільше просте число, довжина якого складає 17425170 цифр. Це число стає володарем рекорду, відібравши пальму першості у кількості, довжиною 12978189 цифр, знайденого ще в 2008 році. Значення числа-рекордсмена є двійка в ступені 57885161 мінус один, воно було знайдене вченим-математиком Кертісом Купером (Curtis Cooper) з університету Центральної Міссурі (University of Central Missouri) за допомогою мережі комп’ютерів GIMPS, що працюють по технології розподілених обчислень. Цей проект використовує обчислювальну потужність комп’ютерів добровільних учасників і багато в чому нагадує проект SETI @ Home, який займається обробкою даних, отриманих від радіотелескопу проекту Search for Extraterrestrial Intelligence (SETI).

 

У складі мережі GIMPS (Great Internet Mersenne Prime Search) знаходиться безліч комп’ютерів з 360 тисячами обчислювальних ядер, що забезпечує сумарну обчислювальну потужність мережі 150 трильйонів операцій на секунду. І число-рекордсмен – це вже третє велике просте число, виявлене Купером за допомогою мережі GIMPS. “Пошук простих чисел нагадує підйом на гору Еверест” – розповідає Джордж Уолтмен (George Woltman), програміст з Флориди, який працював над створенням мережі GIMPS, – “Люди займаються цим виключно заради відкриття того, що було раніше невідомо”.

Крім усього іншого нове число є 48-м числом ряду рідкісних чисел, званого простими числами Мерсенна . Всі числа Мерсенна мають значення рівні зведеної в яку-небудь ступінь двійки мінус один. З того моменту, коли цей ряд чисел був описаний французьким монахом-математиком Марену Мерсенна (Marin Mersenne) 350 років тому, були виявлені всього 48 чисел цього ряду, включаючи і нещодавно відкрите число.

Після виявлення нового числа Мерсенна його значення було перевірене ще декількома іншими вченими-математиками за допомогою інших обчислювальних систем і суперкомп’ютерів.

Найпростішим і інтуїтивним методом пошуку простих чисел є послідовний розподіл числа-кандидата на числа з меншим значенням, але такий підхід вимагає величезної кількості розрахунків і витрат обчислювальних потужностей. “Якщо піти таким шляхом, пошук нового числа зайняв би більше часу, ніж вік всього Всесвіту” – розповідає Джордж Уолтмен. Замість цього математики використовували набір складних алгоритмів, використання яких дозволило різко скоротити час, потрібний для пошуків числа.

Відкриття нового числа Мерсенна робить Кертіса Купера кандидатом на отриманні премії GIMPS, сума якої правда невелика і складає 3000 доларів.

 

Пізнавально | Переглядів: 128 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

  

Рішення нескінченних прикладів на додавання і віднімання в молодших класах дуже корисно. Нове дослідження вчених з Стенфордського Університету показало: спогади допомагають дітям вирішувати приклади швидше, пише The Daily Mail . В нормі діти переходять від підрахунку до витягання фактів зі своєї пам’яті у віці 8-9 років. Математичні здібності дитини залежать від того, як швидко відбувається цей перехід. Вчені провели МРТ 28 дітям віком від 7 до 9 років. Під час цього учасники дослідження бачили прості вирішення прикладів, припустимо, 3 + 4 = 7. Від них вимагалося натиснути на кнопку, щоб підтвердити правильність відповіді. Дослідники стежили за тим, як швидко діти відповідали, і в яких областях їх мозку з’являлася активність. Після цього вчені попросили дітей вирішити ті ж приклади і спостерігали, як вони це робили.

Експеримент провели два рази, приблизно один раз на рік. Коли діти стали старше, їх відповіді більше спиралися на пам’ять і були швидші і точніші. Вчені побачили менше активності в префронтальній і тім’яній областях мозку, пов’язаних з підрахунком, і більше – в центрі пам’яті, гіпокампі. В гіпокампі нові спогади відправляються в короткочасну пам’ять і можуть бути перенаправлені в довготривалу. Чим сильніша була активність в гіпокампі, тим краще були математичні здібності дитини. Потім вчені провели МРТ 20 підліткам та 20 дорослим. Їм були запропоновані ті ж приклади. Активність гіпокампу у нових випробовуваних була нижче, ніж у дітей. Вони не витрачали стільки ж зусиль на пошук. Через тривале зберігання потрібна інформація витягалася автоматично.

З розвитком навичок з’єднання в гіпокампі стають стабільними. Якщо мозок не повинен кожного разу витрачати час на вирішення простих прикладів, він може зайнятися вивченням нового, більш складного матеріалу. Вчені радять щоразу в різному порядку питати дитину, коли вона вчить, наприклад, таблицю множення. Це допоможе зрозуміти, запам’ятала вона рішення,чи їй доводиться щоразу перераховувати заново. Дослідники припускають: когнітивний розвиток в цілому, ймовірно, проходить точно так же. Адже діти, які можуть зіставити звуки з буквами, раніше вчаться читати. Вчені планують продовжувати дослідження, щоб розробити стратегії, які допоможуть дітям з труднощами в математиці.

 

Пізнавально | Переглядів: 138 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

Математика - Шкільне життя

 

 

Українські школярі здобули дві золоті, три срібні та бронзову нагороди на 56-ій Міжнародній олімпіаді з математики

На 56-ій Міжнародній математичній олімпіаді українські школярі здобули дві золоті, три срібні та бронзову нагороди.

У командному заліку українська команда стала одинадцятою у світі та першою серед учнівських команд європейських країн. Всього в олімпіаді беруть участь команди з 104 країн.

Учень Харківського фізико-математичного ліцею №27 Денис Смірнов та Наталія Хотяінцева, учениця Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер» отримали золоті медалі. «Срібло» – у Анастасії Альохіної (Києво-Печерський ліцей № 171 «Лідер»), Антона Тригуба (гімназія «Академія», Київ) та Софії Дубової (Харківський фізико-математичний ліцей №27). Бронзовою медаллю міжнародної олімпіади нагороджений Під Дінь Тхань Фонг (Харківський фізико-математичний ліцей №27).

Зазначимо, що 56-а Міжнародна олімпіада проходить у місті Чаінмай (Королівство Таїланд) з 4 по 16 липня.

У десятку команд, що є лідерами за результатами змагань на 56-і Міжнародній математичній олімпіаді увійшли учнівські команди: США (5 золотих медалей і 1 срібна); Китай (4 золотих медалі та 2 срібних); Південна Корея (3 золотих, 1 срібна і 2 бронзових); Північна Корея (3 золотих і 3 срібних); В’єтнам (2 золотих, 3 срібних, 1 бронзова; Австралія (2 золотих, 4 срібних); Іран (3 золотих, 2 срібних, 1 бронзова); Росія (6 срібних); Канада (2 золотих і 4 бронзових); Сінгапур (1 золота, 4 срібних і 1 бронзова).

Пізнавально | Переглядів: 117 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

Математика - Шкільне життя

 

Заняття з репетитором позбавляють дітей від страху перед математикою

Навіть ті діти, які непогано розбираються в математиці, часто відчувають тривогу при вирішенні математичних задач. Це заважає їм пов’язати своє життя з математикою. Вчені зі Стенфордського університету зрозуміли, як вселити в дітей впевненість. У новому дослідженні взяли участь 46 учнів третього класу.

Діти протягом 8 тижнів займалися один на один з репетиторами за інтенсивною програмою, що включала 22 уроки на теми додавання і віднімання. До початку експерименту кожна дитина виконав тест, призначений для оцінки рівня тривоги, пов’язаної з математикою. Також дослідники зробили добровольцям МРТ.

Вчені помітили, що у дітей з високими рівнями тривоги була підвищена активність в нервових ланцюгах, відповідальних за страх. Після пройденого курсу занять у учасників, які турбуються через математику, рівні тривоги знизилися. Крім того, активність в мигдалині і нервових ланцюгах, пов’язаних зі страхом, у цих добровольців зійшла нанівець. У решти дітей рівні тривоги не змінилися.

Пізнавально | Переглядів: 112 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

Навчання в школі

Страх перед математикою іноді підвищує продуктивність

Якщо дитині подобається математика, то помірний рівень тривоги допомагає їй успішно вирішувати математичні завдання. До такого висновку прийшли дослідники з Політехнічного університету Вірджинії. Фахівці проаналізували дані 262 пар близнюків однієї статі (середній вік – 12 років).

Учасники виконали тести на страх перед математикою і мотивацію до її вивчення. Також діти вирішили 6 математичних задач. Вчені виявили, що рівні тривоги і мотивація не залежали від віку. Дівчатка, як правило, турбувалися за математику більше, ніж хлопчики. Потім фахівці вивчили зв’язок між мотивацією, тривогою і продуктивністю добровольців.

Дослідження показало: в учасників з низькими рівнями мотивації до математики підвищення рівня тривоги знижувало продуктивність. Добровольці з високими рівнями мотивації і помірними рівнями тривоги вирішували завдання найкраще. Якщо рівень тривоги у таких дітей зростав, то їх продуктивність знижувалася.

Пізнавально | Переглядів: 87 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

Страх перед математикою іноді підвищує продуктивність

Якщо дитині подобається математика, то помірний рівень тривоги допомагає їй успішно вирішувати математичні завдання. До такого висновку прийшли дослідники з Політехнічного університету Вірджинії. Фахівці проаналізували дані 262 пар близнюків однієї статі (середній вік – 12 років).

Учасники виконали тести на страх перед математикою і мотивацію до її вивчення. Також діти вирішили 6 математичних задач. Вчені виявили, що рівні тривоги і мотивація не залежали від віку. Дівчатка, як правило, турбувалися за математику більше, ніж хлопчики. Потім фахівці вивчили зв’язок між мотивацією, тривогою і продуктивністю добровольців.

Дослідження показало: в учасників з низькими рівнями мотивації до математики підвищення рівня тривоги знижувало продуктивність. Добровольці з високими рівнями мотивації і помірними рівнями тривоги вирішували завдання найкраще. Якщо рівень тривоги у таких дітей зростав, то їх продуктивність знижувалася.

Пізнавально | Переглядів: 97 | Додав: Анастасія | Дата: 27.10.2016 | Коментарі (0)

1-10 11-11